zondag 4 januari 2009

Voorkom problemen

Ongevallen.
Wekelijks en soms dagelijks worden we, zelfs tijdens deze wintertijd als de scootmobiel maar weinig wordt gebruikt, opgeschrikt door berichten van ongevallen met de scootmobiel. Veel te vaak wordt de scootmobielrijder aangereden, maakt de scootmobielrijder een stuurfoutje met vervelende gevolgen, of is het gevoel met de scootmobiel waarop men rijdt nog niet helemaal eigen waardoor mens en machine niet goed op elkaar reageren.


Ongevallen in veel gevallen te voorkomen.
Joep Noordman verzorgt op professionele en uiterst secure wijze de complete scootmobiel opleiding om U zeker en veilig gebruik te kunnen laten maken van uw scootmobiel. Joep verzorgt niet alleen de alom gewaaardeerde praktijk en theorie cursus voor zowel beginnende als ook voor de gevorderde SCOOTMOBIELGEBRUIKERS maar Joep geeft ook les aan begeleiders en instructeurs. In beide cursussen, mede ontwikkeld door Joep en Stichting Aangenamer Leven, krijgen de deelnemers les in verkeersregels, voertuigbeheersing en praktijksituaties.

Veiligheid voor alles zegt Joep.
"Veel gebruikers van scootmobielen gaan onvoorbereid de weg op, gevolg: ongelukken met letsel, angst en gevoel van onveiligheid en de scootmobiel verdwijnt in de schuur...om er nooit meer uit te komen. Ik kom en kwam in mijn beroep als rolstoeltaxichauffeur elke dag in contact met mensen uit mijn doelgroep. Ik zeg mensen uit mijn doelgroep omdat ook ik tot de doelgroep behoor. Ik ben ervaringsdeskundig. Ik weet dat sommige mensen net als ik soms net iets meer tijd nodig hebben om iets onder de knie te krijgen. Met die mensen werk ik graag. Ik voel ze precies aan en beschik zeer zeker over het nodige geduld en inlevingsvermogen. Ook ik heb ooit een herseninfarct gehad. Mensen die weinig meer in het verkeer komen of erg angstig zijn kunnen ook bij mij terecht.
  • Iedereen kan meedoen.
  • Les in uw eigen omgeving.
  • Zowel beginnend als gevorderd.
  • U krijgt theorieles uit boeken aangeraden door Veilig Verkeer Nederland (VVN) , Stichting Aangenamer Leven en Scootmobiel Service Nederland (SSN)
  • Eerst de theorie dan de praktijk.
  • Praktijk eerst samen met instructeur op 2 persoons scootmobiel
  • Zowel individueel als in groepsverband (nooit meer dan 4 personen per les)
  • De lessen worden in een ontspannen sfeer en in uw eigen omgeving gegeven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten